GROUP SHOWS
„Fale i Echa: Postmodernizm i globalne lata 80-te XX wieku”
„Waves and Echoes: Postmodernism and the Global 1980s”
Inside-Out Art Museum, Beijing, China
Kuratorzy / Curators: Liu Ding, Carol Yinghua Lu
22.04 – 21.05.2021
Uczestnicy / Participating artists: APTART, Włodzimierz Borowski, Andrzej Mitan, Cezary Staniszewski, Tomasz Wilmański, Heidi Bucher, C.A.D.A. (Colectivo Acciones de Arte), Collective Actions Group, Nick Deocampo, Eiko & Koma, Henryk Gajewski, Sanja Iveković, Keizo Kitajima, Lee Bul, M Art Group, Marcel Odenbach, Kenjiro Okazaki, ParCommune, Park Buldong, Tomáš Ruller, David Wojnarowicz
Waves and Echoes: Postmodernism and the Global 1980s przedstawia eksperymentalne praktyki z lat 80. XX wieku artystów z Chin, Korei, Japonii, Filipin, Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Szwajcarii, Polski, Holandii, Ukrainy, Rosji, Czech, Chorwacji i Chile. Wystawa traktuje dyskurs o postmodernizmie jako znaczącą siłę globalnego powiązania w latach 80-tych XX wieku i podkreśla ten historyczny moment, w którym międzynarodowy świat sztuki utworzył ogromną wspólnotę. Po obaleniu mitu o pojedynczej sekwencji w historii sztuki, jakkolwiek odizolowanej od świata, istnienie znaczenia definiuje sztukę, a znaczenie nie wymaga żadnego specjalnego języka. Znaczenie może wykraczać poza języki, które dzielą nas od siebie w innych aspektach. To znaczenie umożliwia nam bycie częścią tego samego świata. Przynajmniej taką możliwość sugerował artystyczny pejzaż lat osiemdziesiątych XX wieku.
Waves and Echoes: Postmodernism and the Global 1980s presents experimental practices from the 1980s by artists from China, Korea, Japan, the Philippines, the United States, Germany, Switzerland, Poland, the Netherlands, Ukraine, Russia, Czech, Croatia, and Chile. The exhibition takes the discourse of postmodernism as a significant force of global connection in the 1980s and highlights this historical moment during which the international art world formed an enormous community. Having dispelled the myth of a single sequence in art history, however isolated from the world, the existence of meaning defines art, and meaning does not require any special language. Meaning can transcend languages that separate us from each other in other aspects. It is meaning that makes it possible for us to be part of the same world. At least such was the possibility suggested by the artistic landscape of the 1980s.